Accounting HUB - News

EQ vs IQ – що головніше у 2020 році?

Однією із умов успішного функціонування бізнесу у сучасних умовах є швидка адаптація його співробітників. Криза сприяє пришвидшенню трансформації бізнесу, підсиленню команди і більш розумному найму нових співробітників. У більшості компаній HR спеціалісти орієнтуються на наявність необхідних навичок при підборі, враховуючи потреби компанії на різних етапах розвитку. 

З огляду на попередній перелік найважливіших м’яких навичок у 2020 році, який був сформований у звіті  LinkedIn Learning's 2020 Workplace Learning Report, було виділено ТОП 5 основних навичок: креативність, вміння переконувати, готовність до співпраці, адаптивність, управління часом.

Однак, в умовах сьогодення, відбулась одна заміна – емоційний інтелект став більш бажаною навичкою у період трансформації і витіснив тайм-менеджмент.
Ви коли-небудь зустрічали людей, які завжди зберігають спокій, які вміють граціозно впоратися навіть із найскладнішими ситуаціями, і які, здається, завжди змушують інших легко справлятися із стресовими ситуаціями? Швидше за все, що ці люди володіють навичкою, яку психологи називають емоційним інтелектом. 

Отже, що включає в себе емоційний інтелект:
  1. Самосвідомість – здатність до розпізнавання і розуміння своїх емоцій та їх вплив на інших людей. Така риса дає можливість визначати свої власні сильні та слабкі сторони та  бути відкритими до нової інформації. Також, як зазначають фахівці, такі люди володіють почуттям гумору, впевнені в собі та усвідомлюють, як їх сприймають інші. 
  2. Саморегуляція – належне вираження власних емоцій. Окрім їх усвідомлення і реакції на події, важливим фактором є належна і своєчасна їх демонстрація. Ті, хто добре володіє такою якістю, є достатньо гнучкими і вміють адаптуватися до змін.
  3. Соціальні навички – вміння добре взаємодіяти з іншими. У професійній комунікації менеджери отримують додаткові переваги, якщо між співробітниками побудовані якісні стосунки. До соціальних навичок відносять вербальне та невербальне спілкування, лідерство та вміння переконувати інших.
  4. Емпатія – розуміння почуттів іншої людини. В роботі це дуже важлива здатність для емоційного інтелекту, яка впливає на стиль комунікації з колегами, дозволяє врахувати реакцію та почуття і впливає на формат подання інформації.
  5. Мотивація – один із важливих факторів підвищення ефективності для кожного співробітника і компанії в цілому. Внутрішня мотивація відіграє ключову роль в емоційному інтелекті і емоційно зрілі люди мотивуються іншими речами, аніж  публічне схвалення, винагороди, великі статки і визнання. Мотивовані співробітники орієнтовані до дії, ставлять конкретні цілі і постійно шукають способи підвищення власного результату. 

Отже, що ж важливіше у досягненні професійного успіху – EQ  чи рівень IQ? 
До недавнього часу IQ розглядали як основний визначальний фактор успіху. Вважали, що люди з високим коефіцієнтом інтелекту мають виражені професійні здібності і більш схильні до вагомих досягнень. Більше того, дослідники цієї теми обговорювали, що інтелект був продуктом генів.
Та як часто ми зустрічаємо тих, хто, попри свою глибоку компетентність, знання специфіки діяльності і безліч заслужених регалій, абсолютно нездатний побудувати команду і мотивувати на досягнення результату? Особливої уваги заслуговують управлінські позиції, оскільки такі посади вимагають найбільшої уваги до людських ресурсів, до вміння вибудовувати взаємовідносини із застосування усіх складових емоційного інтелекту. 

Тож для досягнення успіху бізнесу і високого рівня задоволеності команди радимо прокачати свій емоційний інтелект, адже, на відміну від IQ, який є вродженим фактором, наш високий EQ – це свідомий вибір.

Автор матеріалу: Оксана Чабан, Партнер та Керівник напрямку рекрутингу Accounting HUB