Управління в складні часи вимагає особливого підходу. Від лідера очікують готовності та сміливості ризикувати, приймати правильні рішення щодо стратегії виживання, щодо ефективності використання ресурсів: матеріальних та найголовніше — людських. Рівень професійної та моральної відповідальності в умовах невизначеності являється критичним та супроводжується високим психологічним навантаженням.
При високому рівні складності лідери мають долати 4 небезпечних фактори в операційному управлінні та в культурному аспекті організації:
- Невиконання задач. Чи спроможні співробітники перетворити стратегію в життя?
- Криза недовіри. Чи вірить персонал в доцільність рішень керівництва?
- Втрата концентрації уваги на головному. Чи зосереджують ваші працівники увагу на своїх задачах?
- Постійний страх. Чи готові вони працювати в умовах постійної невизначеності?
Вирішення кожної із проблем має опиратися на 4 основні принципи.
- Виконуйте свої пріоритетні задачі на самому високому рівні
performance менеджмент та система постановки цілей (MBO-management by Objectives)- управління результативністю роботи на основі KPIs, адже ми можемо управляти лише тим, що ми можемо виміряти та контролювати. Цілі для співробітників мають бути також чітко сформулюваними та досяжними згідно методики SMART. Для досягнення найбільшої ефективності в системі цілеполягання необхідно:
- Зосередитися на виконанні самих важливих задач
- Добитися того, щоб кожен співробітник знав, що він конкретно повинен робити для досягнення цих цілей
- Слідкувати за цифрами, а саме контролювати не запізнілі, а випереджаючі показники (наприклад, кількість комерційних пропозицій, а не фактично отриманих доходів)
- Регулярно обговорювати разом із співробітниками статус виконання цілей.
2. Завойовуйте довіру - від неї залежить ефективність компанії
Співробітники компанії впевнені в тому, що керівництво спроможне розробити стратегію, направлену на отримання досяжних результатів. Довіра являється важливим активом компанії, який надає вимірювані результати, значно покращуючи здатність компанії швидко та ефективно діяти в складних ситуаціях. При втраті довіри робота сповільнюється, а витрати зростають. Та атмосферу довіри в компанії можна відновити завдяки трьом етапам:
- Забезпечення прозорості. Плітки, лицемірство, інтриги та переслідування особистих інтересів призводять до кризи недовіри. Прозорість, тобто істини, що піддаються перевірці, допомагають відновити довіру.
- Вірність зобов’язанням. Непослідовність в діях підриває довіру; вірність слову та виконання обіцянок сприяють їх відновленню.
- Поширення довіри на співробітників. Ставлення до співробітників, як до чесних та достойних людей, заставляє їх вести себе відповідно та підвищує їх довіру до вас, як до керівника.
3. Досягайте більшого з найменшими ресурсами
Передивіться свої пріоритети з метою концентрації уваги на тих видах діяльності, які або:
- Приносять найстабільніший дохід або грошовий потік (в кризу платоспроможність має пріоритет над прибутковістю)
- Створюють споживчу цінність та будуть предметом високого попиту в довгостроковій перспективі.
4. Боріться зі страхом
Допомагайте своїм співробітникам направляти енергію в ті види діяльності, що приносять результати. Люди можуть мати багато передумов для страху-зараз ніхто не гарантує збереження робочих місць чи стабільного місячного доходу. Страх стає тяжким психологічним навантаженням, яке відбивається як на емоційному, так і на фізичному стані працівників. Ваша задача, як керівника складається в тому, щоб допомогти людям позбутися страху та переключити свою енергію на щось позитивне.
Звісно, криза мине, та переживуть її ті компанії та бізнес-культури, де лідери базували своє управління та наступних принципах ефективності:
- вмінням аналізувати, управляти інформацією та мислити стратегічно
- готовності розпізнавати потреби клієнта та ставити клієнторієнтованість за пріоритет
- наявності регулярного діючого процесу з пошуку можливостей на ринку та імплементації інновацій
- відмови від авторитарних принципів управління та перехід на більш високий ступінь децентралізації кожного співробітника, організації самокерованих та високоефективних команд
- готовності та сміливості лідерів діяти всупереч традиційній практиці, ризикувати, помилятися, та йти вперед разом за технологіям та ресурсами, що розвиваються.
Автор cтатті: Оксана Кочмарська, Керуючий партнер, Директор Accounting HUB, за матеріалом для виданя Бізнес.