Необхідність економії витрат, особливо у наслідок впливу епідемії COVID -19 та кризи, призводить до того, що бізнес має зробити вибір: будувати свої власні ресурси всередині компанії чи співпрацювати із зовнішнім провайдером, який на 100% сфокусований на певній функції та має ефект масштабу для успішного надання послуг.
Співпрацюючи із зовнішнім провайдером, компанія може сконцентруватися на управлінні та оптимізації основних функцій свого бізнесу. У доповнення до посилення концентрації на внутрішній спеціалізації, аутсорсинг може надати послуги за нижчою вартістю, ніж компанія витрачала би на побудову команди в штаті. Та економія витрат і фокус на основних функціях бізнесу не є основними вигодами співпраці із зовнішніми провайдерами.
Нижче поданий основний перелік причин, чому компанії обирають зовнішнього експерта з надання послуг з відповідним процентним рейтингом респондентів опитника 'Outsourcing trends statistics for 2020 and beyond' :
- Економія витрат (59%);
- Фокус на основних функціях бізнесу (57%);
- Вирішення проблем за навантаженням (47%);
- Вища експертиза та якість послуг (31%);
- Відповідність критичним потребам бізнесу (28%);
- Уникнення кризи талантів та проблематики ринку праці (28%);
- Управління бізнес середовищем (17%);
- Пришвидшення трансформації бізнесу (17).
Через переваги аутсорсингу, багато компаній вважають аутсорсинг привабливою опцією, яка дозволяє бізнесу рости. Тому 37% малого бізнесу віддають на аутсорсинг свої бізнес-процеси, з яких аутсорсинг бухгалтерської та фінансової функції займає також 37% згідно 'Small Business Outsourcing Statistics in 2019'.
В основному, причинами залучення зовнішніх провайдерів малим бізнесом є підвищення ефективності (24%) та залучення найкращих експертних знань (18%).
Згідно альтернативного дослідження Deloitte Global Oursourcing Survey серед великого бізнесу найбільшими перевагами аутсорсингу є підвищення ефективності (62%) та зниження помилок (53%).
І при цьому 78% бізнесу, що користується послугами зовнішнього провайдера являються задоволеними співпрацею в зовнішніми експертами.
Хоча, звісно, не буває переваг без недоліків, основними серед них є наступні:
- Менше контролю, тому що ви наймаєте підрядника, а не працівника.
2. Проблеми з комунікацією.
Канали комунікації, знання мов та культурних відмінностей, емоційний інтелект, розуміння бізнесу клієнта та бізнес-процесів, рівень клієнтоорієнтованості та корпоративної культури, гнучкість, проактивність, доступність провайдера 24/7 мають критичне значення для успішного співробітництва.
3. Низька якість послуг.
Дуже важливо з самого початку узгодити вимоги та очікування від результату, особливо у відношенні аутсорсингу бухгалтерських та фінансових функцій де від знань, експертизи та досвіду, упередження ризиків та проактивного вирішення проблем залежить якість прийняття управлінських рішень та успіх бізнесу в цілому.
Беручи до уваги всі переваги та недоліки аутсорсингу сукупно, його популярність як механізму оптимізації ефективності та якості функцій являється абсолютно виправданою.
Відкритим питанням, на яке компанії треба знайти правильну відповідь, є вибір надійного провайдера, який забезпечить антикризові інструменти-ефективність та залучення експертних знань, забезпечуючи при цьому високий рівень якості надання послуг.
Автор матеріалу: Оксана Кочмарська, експерт з 13-ти річним досвідом роботи в аутсорсингу бухгалтерських та податкових функцій, Керуючий партнер Accounting HUB