Згідно глобального опитування 'EY Tax and finance operate survey 2020' , 79% респондентів планують скорочення витрат на податкову та фінансову функцію на протязі наступних двох років. Середній розмір скорочення витрат складає 8,6%. Респондентами опитувальника були 1013 керівників податкової та фінансової функції з 835 великих публічних компаній з 17 індустрій та 42 країн.
Необхідність економії витрат, особливо у наслідок впливу епідемії COVID -19 та кризи, призводить до того, що бізнес має зробити вибір: будувати свої власні ресурси всередині компанії чи співпрацювати із зовнішнім провайдером, який на 100% сфокусований на певній функції та має ефект масштабу для успішного надання послуг.
Співпрацюючи із зовнішнім провайдером, компанія може сконцентруватися на управлінні та оптимізації основних функцій свого бізнесу. У доповнення до посилення концентрації на внутрішній спеціалізації, аутсорсинг може надати послуги за нижчою вартістю, ніж компанія витрачала би на побудову команди в штаті. Та економія витрат і фокус на основних функціях бізнесу не є основними вигодами співпраці із зовнішніми провайдерами.
Нижче поданий основний перелік причин, чому компанії обирають зовнішнього експерта з надання послуг з відповідним процентним рейтингом респондентів опитника 'Outsourcing trends statistics for 2020 and beyond' :
Економія витрат (59%);
Фокус на основних функціях бізнесу (57%);
Вирішення проблем за навантаженням (47%);
Вища експертиза та якість послуг (31%);
Відповідність критичним потребам бізнесу (28%);
Уникнення кризи талантів та проблематики ринку праці (28%);
Управління бізнес середовищем (17%);
Пришвидшення трансформації бізнесу (17).
Через переваги аутсорсингу, багато компаній вважають аутсорсинг привабливою опцією, яка дозволяє бізнесу рости. Тому 37% малого бізнесу віддають на аутсорсинг свої бізнес-процеси, з яких аутсорсинг бухгалтерської та фінансової функції займає також 37% згідно 'Small Business Outsourcing Statistics in 2019'.
В основному, причинами залучення зовнішніх провайдерів малим бізнесом є підвищення ефективності (24%) та залучення найкращих експертних знань (18%).
Згідно альтернативного дослідження Deloitte Global Oursourcing Survey серед великого бізнесу найбільшими перевагами аутсорсингу є підвищення ефективності (62%) та зниження помилок (53%).
І при цьому 78% бізнесу, що користується послугами зовнішнього провайдера являються задоволеними співпрацею в зовнішніми експертами.
Хоча, звісно, не буває переваг без недоліків, основними серед них є наступні:
Менше контролю, тому що ви наймаєте підрядника, а не працівника.
Тому дуже детально треба підходити до переліку та детального опису послуг, організації процесів та розподілу відповідальності. Велике значення має практичний досвід та якість організації внутрішнього контролю надання послуг провайдера.
2. Проблеми з комунікацією. Канали комунікації, знання мов та культурних відмінностей, емоційний інтелект, розуміння бізнесу клієнта та бізнес-процесів, рівень клієнтоорієнтованості та корпоративної культури, гнучкість, проактивність, доступність провайдера 24/7 мають критичне значення для успішного співробітництва.
3. Низька якість послуг. Дуже важливо з самого початку узгодити вимоги та очікування від результату, особливо у відношенні аутсорсингу бухгалтерських та фінансових функцій де від знань, експертизи та досвіду, упередження ризиків та проактивного вирішення проблем залежить якість прийняття управлінських рішень та успіх бізнесу в цілому.
Беручи до уваги всі переваги та недоліки аутсорсингу сукупно, його популярність як механізму оптимізації ефективності та якості функцій являється абсолютно виправданою.
Відкритим питанням, на яке компанії треба знайти правильну відповідь, є вибір надійного провайдера, який забезпечить антикризові інструменти-ефективність та залучення експертних знань, забезпечуючи при цьому високий рівень якості надання послуг.
Автор матеріалу: Оксана Кочмарська, експерт з 13-ти річним досвідом роботи в аутсорсингу бухгалтерських та податкових функцій, Керуючий партнер Accounting HUB