Accounting HUB - Новини

Hard&soft skills для фінансистів


За останні декілька місяців, в період карантину, ринок праці суттєво змінився і знову став ринком роботодавця. Та, попри все, бізнесу сьогодні дуже складно вирішувати кадрові питання.

Більшість компаній зараз опинились перед вибором – звільнити частину співробітників,  зберегти всю команду чи утримати найкращих. Зазвичай під звільнення потрапляють менш кваліфіковані та неефективні працівники, які не приносять додаткової цінності компанії у часи турбулентних змін. Як залишитись у складі поточної компанії і за якими критеріями обирають найкращих – залежить від кожної окремої позиції.

Ми розповімо, які навички необхідно розвивати, щоб залишатись в переліку бажаних фінансових спеціалістів попри фінансову та економічну кризу в країні.

Технічна експертиза важлива для більшості професій, та особливо критичною є для фінансових позицій. Потрібно постійно бути в курсі усіх найкращих практик в бухгалтерському обліку, відслідковувати зміни податкового законодавства та бути в курсі сучасних цифрових трендів. Покращити вашу експертизу вам  допоможуть ваші hard skills – навички, які ви отримали через освіту, засвоїли та вдосконалили на практиці.  

Основними hard skills для фінансових спеціалістів являються знання бухгалтерських стандартів обліку та податкового законодавства, методології складання фінансової та податкової звітності міжнародних стандартів фінансової звітності; впевнене користування обліковими програмами (1C, Excel, SAP, Navision та ін.), знання управлінського обліку та основ фінансового менеджменту.

Цей перелік може змінюватись в залежності від рівня позиції  і специфіки бізнесу, та основні технічні навички мають бути обов’язково. Найбільш вагомим підтвердженням наявності hard skills є перелік сертифікатів, пройдених курсів та тренінгів, які демонструють рівень отриманих знань. 

Та, попри очевидну важливість ваших hard skills, які показують, що ви вмієте робити, не менш важливими є soft skills які визначають, як ви будете виконувати необхідний функціонал. Soft Skills  – це гнучкі навички, які необхідні будь-якій людині для підвищення не тільки власної ефективності, а й ефективності бізнесу в цілому. Адже якість та швидкість прийняття управлінських рішень, особливо в часи турбулентності,  залежить не тільки від правильних розрахунків, показників звітності чи аналізу фінансового стану. Не менш важливо вміти оформити, презентувати, переконливо донести менеджменту та власникам інформацію про фінансові результати, загрози  та можливості, досягнення чи, навпаки, проблеми та шляхи їх вирішення. А це зовсім інший набір навичок, включаючи організаційні, комунікативні та  управлінські.

 До таких основних soft skills для фінансових спеціалістів відносяться:
  • Тайм-менеджмент та самоорганізація
  • Аналітичне та системне мислення
  • Організаційні  та управлінські навички 
  • Стратегічне планування
  • Критичне  та креативне мислення
  • Орієнтація на результат 
  • Ефективна комунікація
  • Клієнтоорієнтованість 
  • Командна робота
  • Адаптивність, емоційний інтелект
  • Навички комплексного вирішення проблем 
  • Лідерство та управління командами
  • Проведення презентацій та ефективних переговорів

Отже, вдосконалюючи свої навички, дайте відповідь на питання, для чого вам це потрібно? Існує безліч різних «чому?» ви повинні здобувати нові навички і ось кілька найбільш поширених:
  1. Більшість навичок приносить гарантований ріст вгору по кар’єрним сходинкам та відповідно кращі фінансові можливості. 
  2. З кожним новим вмінням ви подвоюєте свої шанси на отримання кращої пропозиції
  3. Отримуєте додаткову впевненість, що не втрачається кваліфікація.
  4. Формуєте конкурентні переваги в порівнянні з іншими кандидатами на ринку праці
  5. Більше напрямків для професійного розвитку та можливості змінити спеціалізацію, галузь, сферу діяльності або обійняти executive-level позицію.

Отже, розвивайте всебічно свої hard&soft skills і переконайтеся, що ви саме той професіонал, який додасть цінності компанії і досягне найвищого професійного та особистісного розвитку.

Автор матеріалу: Оксана Чабан, Партнер, Керівник напрямку рекрутингу Accounting HUB

2020-05-12 15:54 Інсайти