Нагадаємо, що з 9 березня діють зміни до порядку складання первинних документів, які були затверджені Мінфіном в Положенні про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (наказ від 28.12.2023 №467).
У Положенні йдеться:
- первинні документи - це документи, створені у паперовій або в електронній формі, які містять відомості про господарські операції;
- регістри бухгалтерського обліку - це носії інформації, складені у паперовій або в електронній формі, призначені для хронологічного, систематичного або комбінованого накопичення, групування та узагальнення інформації з первинних документів, що прийняті до обліку.
Для складання та зберігання первинних документів з використанням електронних засобів оброблення інформації підприємству необхідно власним коштом виготовити їх копії на паперових носіях на вимогу інших учасників господарських операцій.
Копії первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку можуть бути вилучені у підприємства за рішенням відповідних органів.
Записи у первинних документах, створених у паперовій формі, повинні здійснюватися тільки у темному кольорі пастою кулькових ручок. А записи у первинних документах, створених в електронній формі, здійснюються за допомогою електронних засобів оброблення інформації.
Важливі зміни - надалі первинні документи слід буде складати саме українською мовою. Адже з Положення № 88 викреслять норму, за якою у відповідних випадках поряд з українською мовою могла застосовуватися інша мова у порядку, визначеному Законом про мови. Відповідно документи, що є підставою для записів у бухобліку і складені іноземною мовою, повинні мати впорядкований автентичний переклад саме українською мовою.
У Положенні йдеться:
- первинні документи - це документи, створені у паперовій або в електронній формі, які містять відомості про господарські операції;
- регістри бухгалтерського обліку - це носії інформації, складені у паперовій або в електронній формі, призначені для хронологічного, систематичного або комбінованого накопичення, групування та узагальнення інформації з первинних документів, що прийняті до обліку.
Для складання та зберігання первинних документів з використанням електронних засобів оброблення інформації підприємству необхідно власним коштом виготовити їх копії на паперових носіях на вимогу інших учасників господарських операцій.
Копії первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку можуть бути вилучені у підприємства за рішенням відповідних органів.
Записи у первинних документах, створених у паперовій формі, повинні здійснюватися тільки у темному кольорі пастою кулькових ручок. А записи у первинних документах, створених в електронній формі, здійснюються за допомогою електронних засобів оброблення інформації.
Важливі зміни - надалі первинні документи слід буде складати саме українською мовою. Адже з Положення № 88 викреслять норму, за якою у відповідних випадках поряд з українською мовою могла застосовуватися інша мова у порядку, визначеному Законом про мови. Відповідно документи, що є підставою для записів у бухобліку і складені іноземною мовою, повинні мати впорядкований автентичний переклад саме українською мовою.